Forum www.motoryzacyjnedyskusje.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Kenworth T 600A Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mariusz
doradca



Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 82 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:32, 11 Kwi 2009 Powrót do góry

Kiedy na rynku pojawił się Kenworth T 600 A ze ściętą maską, szybko zyskał przydomek "Anteater" czyli "mrówkojad". Równie szybko zapełniła się księga zamówień, ponieważ po raz pierwszy amerykański producent zadbał o poprawienie ekonomiczności pojazdu.
Niełatwo było przekonać amerykańskich truckerów do aerodynamicznego modelu T 600. Ich dotychczasowe bożyszcze stanowił przecież potężny, błyszczący chromem stwór o wyzywającej kolorystyce. Model T 600 o zaokrąglonych liniach był dla nich po prostu "zbyt mało męski".
Aby dowieść zalet modelu T 600, Kenworth zdecydował się w 1990 roku na "przełajową", pokazową jazdę trzech swoich nowych trucków po całych Stanach. Wyposażono je w silniki wysokoprężne Cummins, o mocy od 330 do 460 KM. Biorący udział w akcji Garry Ziebel stwierdził, że było to równie wielkie wyzwanie dla silników, jak i dla samych kierowców. W ciągu niewielu dni dokonali tego, na co zwykle kierowca pokonujący długie trasy potrzebuje całego roku. "Tour America" stał się przebojem reklamowym i pozwolił sprzedać w ciągu następnych 10 lat aż 70 000 egzemplarzy modelu T 600. W 1995 roku Kenwortha uhonorowano Narodowym Medalem Zasługi w dziedzinie badań i rozwoju sektora samochodowego.
W 1993 roku z okazji 70 lecia istnienia, firma otworzyła kolejną fabrykę - w Renton (Washington), w której produkowano model T 600 AeroCab o modularnej jednostce kabina kierowcy/kabina sypialna. Mozna było wybierać miedzy płaskim dachem (Flat Top), a zintegrowanym z linia całości - skrzydłem Aerodyne.


[link widoczny dla zalogowanych]


DANE TECHNICZNE:
Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: T 600 A
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Diesel Cummins 6-cylindrowy LT 10
moc 270 KM (199 kW)
lub Caterpillar moc od 285 do 400 KM (210-294 kW)
Skrzynia biegów: manualna Fuller albo Spicer
(15 albo 16 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, dwie podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
Hamulce: bębnowe
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
w USA klasa 8
Udźwig całkowity: do 70 ton
Rok produkcji: 1985


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)